KAPITOLA I.
Co jest třeba tomu, kdo chce vniknouti do tajemství umění kabbalistického.
Kdo chce vniknouti ve vysoké tajemství kabbalistického umění musí si uvědomiti, že nelze zanedbati toho nejmenšího z jednotlivých operací Velkého Umění a že nesmí býti leniv poučiti se o všech vztazích, které existují mezi zemí a planetami. Dále si musí opatřiti panenský pergamen a kovové deskz, do nich napsati neb vyrýti znaky a charaktery, schopné vyvolati tak podivné výsledky, jaké jsou dále popsány.Ptáti se, zda existuje nějaká zvláštní podmínka neb okolnost, uschopňující studium těchto věd, je zbytečno, protože odpověď na tuto otázku nemůže býti jiná, než to, co bylo předesláno. Netřeba tedy mudrovati, zda takové maličkosti mohou způsobiti zázraky, jež může kdokoliv úspěšně prováděti. Před každou operací je nutno činiti následující vyznání, bez pochybnosti, že je to pověra, ale s jistotou, že Nejvyššímu se zlíbí, rozlíti svou milost na ty, kteří jsou srdce pokorného a kteří vyznávyjí, že jsou povinni vzdávati čest Jeho Všemohoucnosti, která jim ničeho neodepře.
Vyznání.
Poníženě a sklíčeně se Ti vyznávám, Pane můj a Vládče nebes, a oplakávám své hříchy, neboť jsem zhřešil pýchou, závistí, lakomstvím a nezřízenými touhami po bohatství a slávě, nestřídmostí, mlsotou, přepychem a jinými žádostmi, které se protiví Tvojí Svatosti. Vyznávam se z hříchů, které jsem spáchal proti víře, naději a lásce, ze všech špatných úmyslů, z nezřízené tvrdosti proti ubohým, kterým jsem měl pomoci v jejich potřebách, z nízkého pochlebování, ze zarputilosti proti vězňům, které jsem měl navštěvovati. Neposkytl jsem útulku chudému, nedal jísti lačnému a píti žíznivému. Vyznávám, že jsem zarputile nesvětil svatého dne nedělního a ostatních předepsaných svátků, nežil jsem zbožně a čistě v těchto dnech, snadno jsem páchal zlé skutky, škodil těm, kteří prosili o pomoc, místo abych jim pomohl, nectil jsem starce, nedržel sliby svým rodičům a přátelům, nebyl vděčen dobrodincům, choval jsem se neslušně v chrámu Tvojí slávy, do něhož jsem vcházel s pýchou a nevážností, neprokazoval dostatečné úcty svatým tajemstvím, přijímal jsem tajemnou hostii s rukama a rty nečistými a bez vnitřní uctivosti. - Ošklivým si hříchy spáchané špatnými myšlenkami, nemravné úvahy, falešné podezřívání, ukvapená odsuzování, zálibu ve slovech bezbožných, žádostivost masa a smyslné záliby. Stejně si ošklivím veškeré hříchy spáchané přetvářkou, falešná ujišťování přátelstvím, nemravná slova, kletby a nadávky. Ošklivím si konečně i všechny hříchy spáchané všemi smysli jednotlivě i hromadně, zrakem, sluchem, čichem, chutí a hmatem i všemi jinými způsoby, jichž je schopna lidská křehkost. Vyznávám se ze všeho a prosím pokorně Nejvyššího Pána duchů, kteří vládnou čtyřmi živly, aby, vniknuv do nejtajnějších hlubin mého stísněného a zarmouceného srdce, pohlédl na mne pohledem svého velikého milosrdenství a svaté náklonnosti. Amen.
Dále je třeba býti pečlivým a přiblížiti se nitrem Dílům Umění: býti střídmým, vyhýbati se rozkoším a nezřízenostem, které rozptylují a znemožňují dobrý průběh magických operací; dále nutno se vzdělávati, býti odborníkem neb aspoň přístupným radám. Zvláště nutno rozuměti astrologii, neskrbliti na výlohách, nešetřiti ničeho, aby výsledek operace měl úspěch.Dále třeba přesně a uctivě recitovati modlitby, invokace při vykuřování předepsaném v obřadech, býti nebojácný, pevný vůči zjevům, kterým dlužno odporovati vlastní silou. Jest možno přibrati si důvěryhodnou osobu a zajistiti si její přítomnost, poněvadž nutno se obávati slabosti imaginace, která strhává a tvoří přeludy chimerické a neexistující. Konečně třeba pevně důvěřovati a doufati ve zdar a přesně zachovávati vše, co je předepsáno v této knize.